Subject: FW: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Apr 2024 13:38:29 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Reio Vesiallik <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 17, 2024 1:34 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Edastan koostatud Liivamäe teede riigiteelt mahasõidu projektlahenduse 
koostöö raames arvamuse avaldamiseks.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 17. aprill 2024 08:48
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Palun saatke koostöö tegemiseks projekti terviklahendus.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 16, 2024 10:15 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Me räägime teineteisest täiesti mööda, tegemist on üle erakinnistu kulgeva 
kohaliku teega mitte riigiteega, kus asuv mahasõit tuleb rekonstrueerida.

Kinnistuomanik on puud istutanud enda kinnistule.

Kui Transpordiamet ei soovi projekteerijatega enam koostööd teha lahenduste 
läbitöötamisel, siis see on väga kahetsusväärne. Koostöö võimaldaks kokku 
hoida mõlema poole tööaega.

Reaalprojektis koostavad projekte pädevad insenerid.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 16. aprill 2024 09:16
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Koostööd saame teha, kui esitate tervikprojekti, mida on analüüsinud pädev 
teedeinsener.

Kindlasti ei ole peamine küsimus raadiuste erinevus ega riigitee alusel maal 
puude säilitamine vaid liiklusohutuse tagamine.

Raadiuste dimensioneerimine peab olema põhjendatud, raadiused peavad olema 
optimaalsed (mitte ala- ega üledimensioneeritud) , mis arvestavad selles 
asukohas liikluskorraldust  (kiirust, nähtavust, riigitee laiust, 
juurdepääsutee liikluskoosseisu, jms).

Joonise väljavõttel toodud lahendus on vastuoluline, pöörderaadiused tuleb 
üle kontrollida tram nõuete ja normide põhjal arvestades põhilise 
liikluskoosseisuga. Soovitan konsulteerida firma siseste teedeinseneridega.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 15, 2024 3:36 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Soovin Sinuga teha eelnevat koostööd, mitte paluda Transpordiametil olla 
projekti koostaja.

Panime peale nõutud sadulauto pöörderaadiused ja hindasime üle mahasõidu 
raadiused. Oleme koostanud korrigeeritud lahenduse, kus ühel mahasõidupoolel 
kus on kinnistuomaniku istutatud ilupuud, saaks säilitada.

Kas tehniliselt oleks mahasõidu lahendus erinevate raadiustega 
Transpordiametile sobilik?

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. aprill 2024 10:05
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Nagu eelmises kirjas selgitasin, otsustab pädev teedeinsener, milline 
lahendus sh raadiused sobivad.

Vastutav teedeinsener peab lahenduse koostamisel tuginema nõuetele, 
normidele ja andma seletuskirjas asjakohased põhjendused. Iga projekt eeldab 
analüüsi. Vajadusel tuleb liiklusohutuse tagamiseks võtta kasutusele 
meetmed.

Ristumiskoha geomeetriat ja nähtavust ning vastavust nõuetele kontrollime 
projekti terviklahenduse (allkirjastatud) kooskõlastamisel.

Transpordiamet ei saa olla samaaegselt nii kooskõlastaja kui ka projekti 
koostaja.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 15, 2024 10:01 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Vabanda, me kaevasime ikkagi enda arhiivist välja TRAM koostatud nõuded. 
Lisan hetkel koostatud seletuskirja osa, plaani veel vormistatud pole.

Kas on võimalik säilitada nende elupuude poolne raadius 10m?

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. aprill 2024 09:57
To: Reio Vesiallik [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Palun täpsemat infot, kuhu mahasõit projekteeritakse, so riigitee number, 
nimi  ja kilomeeter. Siis on võimalik otsida, kas on nõuded väljastatud.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 15, 2024 9:46 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

RMK poolt mulle edastatud lähteandmete juures ei ole TRAM väljastatud 
nõudeid.

Sellepärast ma küsin, et mida me peaksime arvesse võtma.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. aprill 2024 09:27
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Kas Transpordiamet on väljastatud nõuded projekti koostamiseks? Nõuded 
käsitlevad mh pöörderaadiuste määramise põhimõtteid.

Vastutav teedeinsener peab lahenduse koostamisel tuginema nõuetele, 
normidele ja andma seletuskirjas asjakohased põhjendused. Iga projekt eeldab 
analüüsi. Vajadusel tuleb liiklusohutuse tagamiseks võtta kasutusele 
meetmed.

Ristumiskoha geomeetriat ja nähtavust ning vastavust nõuetele kontrollime 
projekti terviklahenduse (allkirjastatud) kooskõlastamisel.

Selgituseks, et Transpordiamet ei saa olla samaaegselt nii kooskõlastaja kui 
ka projekti koostaja rollis 😊

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, April 12, 2024 3:29 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RMK Liivamäe teede mahasõidu projekt

Tere.

Küsin Sinult abi. Kas Lääne-Viru maakond on Sinu tööpiirkond?

OÜ Reaalprojekt on koostamas Riigimetsa Majandamise Keskuse tellimusel 
projekti „Liivamäe teed“ (P23055).

Projektis on ette nähtud projekteerida riigiteelt mahasõit Kuivajõe-Lavi 
teele algusega Põlula-Liiva riigiteelt.

Antud asukohas on olemasolev mahasõit raadiustega 10m.

Kas Transpordiametile sobib kui rekonstrueeritav mahasõit jääb samade 
raadiustega, et mitte maha võtta elamumaal asuvaid ilupuid, mis ei pruugi 
kinnistuomanikule sobida.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

w

ww.reaalprojekt.ee